FJORDCENTRET - TAKSTER
Der arbejdes med forskellige 4 takster på Fjordcentrets aktivitets og samværstilbud og 3 takster for beskyttet beskæftigelse. Desuden kan der aftales anden takst hvis brugere har behov for særligt tilrettelagt tilbud.
Prisen dækker alle ydelser der med rimelig kan forventes at opstå. Dog skal brugerne bevilges træning efter § 86, hvis der skal arrangeres træning.
Visitation sker i samarbejde mellem Fjordcentret og visiterende kommune. Fjordcentret fremsender indstilling om takstniveau til kommunen, der underskriver og returnerer. Takst revurderes senest 3 mdr. efter opstart, derefter er der visitering 1 gang om året, og hvis der indtræder særlige forhold som væsentlige ændringer i funktionsniveau.
Fjordcentret er forpligtet til at meddele visiterende kommune, hvis det vurderes at bruger vil kunne fungere på en lavere takst. Vurderer Fjordcentret at bruger bør indplaceres på højere takst, adviseres kommunen hurtigst muligt om dette.
Særlige foranstaltninger kan aftales udenfor taksten, hvis det skønnes at behovet er midlertidigt, eksempelvis efter et sygdomsforløb, eller et introduktionsforløb. Fjordcentret forpligter sig til at fremlægge handlingsplan for det særlige forløb.
Taksterne reguleres som hvert år til 1. januar jf. KL´s løn- og prisfremskrivning.
Beskrivelse af takster
Brugere med multiple funktionsnedsættelser og brugere med særlige sansemæssige behov indplaceres altid på højeste takst.
Brugere skal ikke opfylde samtlige af punkterne i beskrivelserne af de enkelte takster. Punkterne danner baggrund for en samlet vurdering af brugernes behov i forhold til ressource behov og brugersammensætning i grupperne på Fjordcentret.
Visitation fra og med 3 dage om ugen beregnes som fuldtidspladser, med afregning 365 dage om året. Uanset lukkedage og ferie. Dette er svarende til afregning på offentlige/kommunale steder. Deltidspladsers takst beregnes forholdsmæssigt ud fra dette, og er derfor højere end dagsprisen for fuldtidspladser.
Takster kan læses på Tilbudsportalen.
TAKST-indeling
365 dage om året – inkl. en hjemmedag om ugen, 5 ugers ferie pr. år.
Basis
- Kan indgå selvstændigt i social sammenhæng
- Har ikke behov for praktisk hjælp eller hjælp til personlig pleje
- Få kommunikationsvanskeligheder
- Glæde af aktiviteter med andre bruger
- Lettere støtte til at deltage i aktiviteter
Niveau 1.
- Let støtte i social sammenhæng
- Mindre behov for praktisk hjælp og/eller mindre behov for hjælp til personlig pleje
- Lette kommunikative udfordringer
- Lette adfærdsmæssige udfordringer
- Støtte til at deltage i aktiviteter
Niveau 2.
- Støtte i social sammenhæng
- Behov for praktisk hjælp og/eller behov for hjælp til personlig pleje
- Kommunikative udfordringer
- Adfærdsmæssige udfordringer
- Støtte til at deltage i aktiviteter
- Tæt opsyn
Niveau 3.
- Fuld støtte i social sammenhæng
- Fuldt behov for praktisk hjælp og/eller fuldt behov for hjælp til personlig pleje
- Kommunikative udfordringer
- Adfærdsmæssige udfordringer
- Støtte til at deltage i aktiviteter
- Fuld støtte til at deltage i aktiviteter
- Meget tæt opsyn
365 dage/inkl. en hjemmedag om ugen, 5 ugers ferie
Basis
- Arbejdsdusør: 10 kr. i timen
- Kan indgå selvstændigt i social sammenhæng
- Har ikke behov for praktisk hjælp eller til personlig pleje
- Få kommunikationsvanskeligheder
- Motiveret til at yde en meningsfuld arbejdsindsats efter sine evne
- Lettere støtte til at udføre sine opgaver – kan arbejde selvstændigt kortvarigt med enkelte opgaver
Niveau 1
- Arbejdsdusør: 8,50 kr. i timen
- Let støtte i sociale sammenhænge
- Mindre behov for praktisk hjælp og til personlig pleje
- Lette kommunikative udfordringer
- Lette adfærdsmæssige udfordringer
- Moderat støtte til at udføre sine opgaver
Niveau 2
- Arbejdsdusør: 7 kr. i timen
- Støtte i sociale sammenhænge
- Behov for praktisk hjælp og til personlig pleje
- Adfærdsmæssige udfordringer
- Kommunikative udfordringer
- Tæt opsyn
- Kraftig støtte til at udføre sine opgave
ER DU FORBEREDT?
Kom med på kurset ’Kriseparat – klar dig selv i 3 døgn'
Mandag den 28. april 2025 kl. 19:00-21:00
📍Fjordstjernen - Isefjords alle 25-27, Holbæk
🚒 Når større dele af samfundet rammes, tager redningsberedskabet sig først og fremmest af vores KRITISKE samfundsfunktioner.
Imens skal du og din familie kunne klare jer selv i jeres bolig 🏠
Tilmeld dig her: tilmelding@fjordstjernen.dk senest den 24/4.
Kurset er GRATIS. Tilmelding nødvendig, da der er begrænsede pladser.
Arrangør: www.Borgerberedskabet.dk i samarbejde med Fjordstjernen. ... Læs mereSe mindre
0 CommentsComment on Facebook
Stiftende generalforsamling i DHF Holbæk afholdes den 5. maj kl. 17 på Fjordstjernen.
Program for aftens generalforsamling:
Kl 17:00 – Velkomst v. Thomas Jacobsen og
Kl. 17:05 – Stiftende Generalforsamling
Kl. 18:30 – Middag med 1 vand/øl: Hakkebøf med bløde løg, kartofler, sovs og surt.
Kl. 19:15 – Pause
Kl. 19:30 – Oplæg + Kaffe/the og Kage
Oplægsholder: Sytter Kristensen, tidl. Formand for handicapråd i Holbæk Kommune, taler om Handicappolitik i Holbæk Kommune.
Forventet afslutning kl. 21:00
Dagsorden ved Stiftende Generalforsamling:
Valg af dirigent
1. Valg af referent
2. Valg af stemmeudvalg (2 pers.)
3. Præsentation af forslåede vedtægter
4. Diskussion og godkendelse af vedtægter
5. Valg af bestyrelsesmedlemmer
1. Formand (Vælges for 2 år)
2. Næstformand (Vælges for 1 år)
3. Kasserer (Vælges for 2 år)
4. Øvrige medlemmer (+en vælges for 2 år, øv. vælges for 1 år)
6. Valg af suppleanter (vælges for 1 år)
7. Valg af revisor og revisor suppleant (vælges for 1 år)
8. Eventuelt
Oplæg til vedtægter kan fremsendes på forlangende.
Tilmelding til generalforsamlingen:
dhf-holbaek.nemtilmeld.dk/2/
Vi håber, at I vil overveje at deltage i vores nye lokalafdeling i Holbæk og blive en del af vores fællesskab. Vi ser frem til at møde jer alle og sammen skabe et inkluderende og støttende miljø. ... Læs mereSe mindre
0 CommentsComment on Facebook
FORÅR :-) ... Læs mereSe mindre
0 CommentsComment on Facebook
SOMMERVIKAR TIL RENGØRINGSTEAMET PÅ FJORDSTJERNEN (Holbæk).
Stillingen er tidsbegrænset fra 1. maj (eller efter aftale) til 31. august.
Arbejde mandag til fredag, 35 – 37 timer pr. uge.
Ansættelsessamtaler afholdes løbende.
Hvis du har nogle spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Centerleder for drift, Karin Kristiansen på hverdage på tlf.: 51 83 19 08 eller på kakr@fjordstjernen.dk.
Ansøgninger sendes til job@fjordstjernen.dk
Vi søger dig som brænder for at give vores beboere en god service.
Det er vigtigt at du trives i at være en del af et team. Vi forventer at du bidrager til det positive arbejdsmiljø, er dansktalende og er mødestabil.
Vi sætter beboeren i centrum, og bestræber os på at imødekomme deres ønsker og behov. Arbejdet består i at gøre rent i beboernes boliger, på fællesarealer og servicearealer, derudover arbejde i vores vaskeri hvor vi vasker medarbejdernes arbejdstøj.
Du kan læse mere om Fjordstjernen på www.fjordstjernen.dk ... Læs mereSe mindre
0 CommentsComment on Facebook
I går, torsdag, afholdt Fjordstjernen for første gang et åbent hus-arrangement målrettet rekruttering af nye medarbejdere.
Vi var spændte på interessen og hvor mange der ville komme forbi, og vi kan afsløre, at vi er meget positivt overraskede over fremmødet. Omkring 40 personer mødte op og fik mulighed for at se vores faciliteter og høre om, hvordan det er at arbejde på Fjordstjernen.
Udover ledelsen var der repræsentanter fra medarbejdere på enhederne, sygeplejersker, AMR'er, ergoterapeuter, pårørende, administrationen og tidligere elever, som kunne tage snakken med gæsterne.
Tusinde tak til jer alle for at stille op og dele ud af jeres viden og erfaringer, og naturligvis til alle dem, der kom forbi.
Der var mange inspirerende dialoger og nysgerrige spørgsmål. Det er helt sikkert noget vi vil gøre igen :-) ... Læs mereSe mindre
0 CommentsComment on Facebook
Som afslutning på IKT uddannelsen fra
Kommunikationscentret i Hillerød
deltog vi i dag i en spændende workshop. "Hvordan kan kommunikationsteknologiske hjælpemidler gøre en reel forskel i hverdagen for mennesker med omfattende funktionsnedsættelser?"
Mange interessante oplæg med nytænkende teknologier som kan understøtte kommunikation.
Så nu er vores nye ASK vejledere klar til at lære fra sig til alle os andre - til gavn for beboerne på Fjordstjernen og brugerne i Fjordcentret 😄.
Stort tillykke til Mia, Simone, Søren og Tina. ... Læs mereSe mindre
1 CommentsComment on Facebook
Træningsvejleder Rune er blevet introduceret til vores recovery boots, så han fremadrettet kan give beboerne en behandling, hvor de er inkluderet.
Recovery boots øger restitutionen og mindsker væske og uro i benene.@ ... Læs mereSe mindre
0 CommentsComment on Facebook
I fredags havde vi en fantastisk Forårsfest med i alt 225 gæster. Der var god mad, godt selskab, godt vejr og mange gode gevinster fra Pårørenderådets lotteri.
Johannes underholdt over middag, og til aften kom Jyllingevej.
Tak til medarbejdere, pårørende, beboere og pårørenderådet for den kæmpe opbakning vi har fra jer alle 🙂. Et specielt tak til Køkkenet og Stjerneklubben 🌟 for det flotte arrangement.
En stor opbakning fra beboere og pårørende til fester og andre arrangementer har en betydelig positiv indvirkning på det daglige arbejde og trivsel på Fjordstjernen.
Det er dejligt at møde både beboere og pårørende i en anden kontekst og er med til at skabe mening og fællesskab, udover at en positiv uformel kommunikation mellem medarbejdere, beboere og pårørende fører til bedre forståelse, tillid og samarbejde i hverdagen. Alt i alt en win-win 💕 ... Læs mereSe mindre
2 CommentsComment on Facebook
Vi søger barselsvikarer til to af vores enheder for voksne handicappede - læs mere ⤵️ ... Læs mereSe mindre
0 CommentsComment on Facebook
TUSIND TAK til alle som sponsorerede gevinster til Pårørenderådets Amerikanske lotteri til Fjordstjernens Forårsfesten!
Kaj Larsen blomster
Kop og Kande, Holbæk
Farvehjørnet Ahlgade
Synoptik Ahlgade
Gardin Nyt Megacenter
Jysk, Megacenter
Rib House, Holbæk
Bog og Ide Holbæk
Netto Smedelundsgade
Kulturbiografen
Neye, Holbæk
Damborg Isenkram, Holbæk
Arbejdernes Landsbank, Smedelundsgade
Føtex, Holbæk
Boligmiljø, Frederiksund
Outdoor Sport, Ahlgade
Femalux, Nygade
Skoringen, Ahlgade
Boesen, Ahlgade
Matas, Ahlgade 33
Tango Tapas
Kabyssen
Kulturbiografen, Holbæk
Holbæk Cykler
Matas Frederikssund
Vognmand Preben Nielsens efterfølg.
Svinninge Bageri
Din Tøjmand, Labæk
Gertrud, Frederikssund
Grand Vin
Frisuren, Nygade
Kop og Kande, Frederikssund
Cafe Zehros
Intersport, Nygade
Thygesen, Nygade
Kayser Sport
Eriksen Vin, Nygade
Ost og Tapas, Holbæk
Kvickly, Frederikssund
L’ blomster og Livsstil, Højby
Fodpleje v/ Louise Stenberg
Meny, Holbæk
Private sponsorer ... Læs mereSe mindre
0 CommentsComment on Facebook